dimecres, 5 de març del 2014

"Sal de Frutas Eno" o com patir amb l'adderència durant 16 llargs!!

Ens trobem de bon matí amb el meu pare, en Xavi i la Cristina.
Aquesta setmana ens hem decidit per fer una visita a Roca Narieda, en Xavi i la Cristina faràn la via "Dau al Set" i nosaltres no ens decidim fins a estar pràcticament a peu de via.
Aquest cop ens decidim per la via "Sal de Frutas Eno", una via llarga i de grau ajustat, peró hem veig motivat per provar-la, així que ens hi fiquem sense pensar-ho dos cops!

Lloc: Coll de Nargó
Zona: Narieda Sud
Via: Sal de Frutas Eno
Graduació: 6b ( 6a+ oblig. )
Longitud: 600m
Material: 14 express, joc de micros i algun mitjà per a reforçar algun tram

extreta de www.alturgell-xgrane.blogspot.com.es/


el primer llarg, graduat de 6a+ ( ??? ), hem decideixo de fer-lo jo, els primers passos són verticals peró els trec prou bé, el problema hem ve cuan la placa s'ajau, i es torna en un tram d'adderència del que no puc mourem ni amunt ni aball... després de varis intents, desisteixo i cedeixo el pas al meu pare.

després d'aquest primer llarg, venen una successió de tirades també d'adderència, peró bastant més fàcils, i algún atre 6a+ del que m'en surto bé, arribem a la reunió avans de "l'escut"...










Aquests dos llargs que formen l'escut, graduats de 6b i 6a, em semblen massa per a mi, i decideixo fer-los de segon... mentres els faig, m'adono que tenia raó, em semblen duríssims els dos, adderència i més adderència!

una altre sèrie de trams fàcils ens deixen davant de l'ultim llarg de 6a+ de la via, una fisura!!



Després del fiasco a l'escut, demano de fer-lo jo, i així treurem l'espina!
És un primer tram de placa, per arribar a una fisura, que té un parabolt al començar, i ja no hi veig res mes, peró cuan arribo a dalt hi trobo un pitó a proba de bombes!, i per no trencar la tonica de la via, un tram d'adderència que em fa suar de valent fins la reunió...


Un cop aquí, només queda fer 4 llargs fàcils i assegurats fins al cim, on el meu pare coincideix altre cop amb en Xavi i la Cristina, que just acaben d'acabar la seva via.

En resum, aquest cop l'adderència m'ha guanyat la partida, així que toca venir més sovint per aquests racons i acotumarm-hi... la via m'ha agradat molt, i la penso repetir cuan hem vegi en cor de fer-la bé! El que si que haig de dir, és que el primer llarg em sembla graduat per sota del grau que realment m'ha semblat... només cal dir que m'ha estat més facil passar per el 6b...

diumenge, 16 de febrer del 2014

Perduts

Aquesta setmana he pogut sortir diumenge, així que m'afegeixo a la cordada del meu pare i en Jordi, que van cap a Abella de la Conca, per fer la via Perduts.

extreta de http://joanasin.blogspot.com.es/
Lloc: Abella de la Conca
Zona: Ajagudes
Via: Perduts
Graduació: V+ ( IV )
Longitud: 300m
Material: 10 express, joc d'aliens i friends, alguna baga per savines

Ens hem repartit els llargs de la manera més comode, cadascú en fa 2 de seguits, i a mi em toquen els dos primers.
Els primers llargs estàn equipats, i només cal reforçar algún tram, la roca és bastant dolenta en algúns trams peró es pot passar be.
La primera reunió sembla ser que es fa a un arbre al costat d'un parabolt. Jo, al no veure la baga de l'arbre he seguit pujant, i he tingut que donar algún tomb per el cim de l'agulla fins que m'he adonat on tenia que montar-la...

En Jordi fa els llargs seguents, més plaqueros i continuats que els meus, també equipats i amb roca magnífica casi tota l'estona.

Aquest cop el que a tingut més sort amb els llargs es el meu pare, els ultims llargs estàn casi o totalment desequipats, maquissims i pots posar tot el que hi necessitis! en algun llarg hem dubtat si teniem que avançar per un diedre net o per una aresta... llogicament hem pujat per el diedre, magnífic i totalment net!
Les ultimes tirades ja són "tràmits" seguint l'aresta fins al cim, i d'aquest  a buscar l'instalació del rappel, que esta marcat amb fites.























La via és perfecte per passar un matí tranquil, i si fa sol, és perfecte! Nosaltres hem passat una mica de fred, ja que ha estat tot el matí tapat, i cuan acabavem, ens ha començat a nevar una mica!

dissabte, 1 de febrer del 2014

ALBA...OI?

Ja fa temps que no puc sortir amb el meu pare, així que a la minima que tinc l'oportunitat, l'hem aprofitat!
Decidim quedar-nos a Montserrat, al Serrat dels Monjos, ja que jo no hi he escalat mai, concretament la via Alba...oi?

extreta de http://elsvisas.blogspot.com.es
Lloc: Montserrat
Zona: Serrat dels Monjos
Via: ALBA...OI?
Graduació: 6a / A2e (V+ obligat )
Longitud: 470m
Material: cintes express, joc de friends per a reforçar els llargs fàcils, i cal tenir en compte que varies reunións es fan en arbres.



inici de la via
el tram d'artificial


La via es ràpida de fer, i t'hi trobes tot tipus de calitat de roca. Nosaltres hem decidit baixar caminant, ja que no sabiem si trobariem els ràpels i s'apropava el mal temps...
En els llargs superiors,el que puja de segon ha d'estar un pel atent a la caiguda de pedres, ja que la corda frega trams descompostos, i en alguns moments et cauen a sobre.

És una via molt recomanable per a fer un matí per a passar-ho bé sense patir!

dijous, 26 de desembre del 2013

Paraisos Fiscales

Aquest cop amb el meu pare hem decidit anar a Àger, ja que fa molt temps que no hi vaig, i hem toca a mi decidir la via... així que despres de fer una ullada a unes cuantes ressenyes, hem decideixo per la Paraisos Fiscales.

La via és semiequipada i els llargs es poden amanir tant com es vulgui! Els dos llargs més dificils tenen els trams durs protegits amb parabolts, claus o ponts de roca i suficientment propers com per fer A0 estirant-se un pel, per tant no és una via del tot obligada, tot i que si els fas en lliure, els disfrutes molt, i et fan pensar en com colocarte a cada pas del tram dificil!

extreta de http://lanochedelloro.com

Lloc: Àger
Zona: Puntals d'Àger
Via: Paraisos Fiscales
Graduació: 6b ( V+ obl. )
Longitud: 200m
Material: unes 15 express, i joc de friends

acabant el L1

inici del L2













final del L4
el final de la via












La via via m'ha agradat molt, i les sensacións que m'he emportat és de que torno a agafar el ritme un altre cop!
L'únic error aquest cop ha estat meu, ja que al 5é llarg, després de sortir de la panxa de V+, m'he equivocat, i en contes de pujar per el petit esperonet de IV, he pujat per una petita canal que queda al costat.

És una via totalment recomanable!








dissabte, 7 de desembre del 2013

Gutierrez Lo Puto Amo + Un Gran Dia

Per motius de feina, ja feia uns 2 mesos que no podia sortir a escalar amb el meu pare, així que a la minima oportunitat que hem tingut, hem aprofitat per fer una escapada!

Després de mirar diferents opcións, ens decidim per fer una visita a abella de la conca, que jo no hi he estat mai, i sempre és interessant coneixer llocs nous!

Després d'esmorzar al bar Edelweiss d'Isona ( en el que hi podem trobar ressenyes de la zona ), ens apropem a Roca vilella per començar a escalar.

extreta de: http://logalldeponent.blogspot.com.es
lloc: Abella de la Conca
zona: Roca Vilella
via: Gutierrez lo Puto Amo
graduació: V+ ( V obligat )
longitud: 160m 
material: 10 - 12 cintes,joc de friends i tascons

personalment, la via m'ha agradat, i l'ultim llarg, en placa, magnífic!

l'ultim llarg!










Un cop acabada aquesta via, decidim fer-ne una més avans de marxar.

extreta de: http://escalatroncs.wordpress.com/
lloc: Abella de la Conca
zona: Roca Vilella
via: Un Bon Dia
graduació: V
longitud: 130m 
descens: un cop a l'ultima reunió, ens movem al vessant Nord de la pared, i un pel amagada al costat d'un arbust, hi trobem una instalació per amb un sol ràpel, arribar a terra.
material: 10 - 12 cintes,joc de friends i tascons

Més fàcil en graduació que la via anterior, peró amb menys material fixe, te un 2on llarg bastant maco, a estones per placa fisurada i a estones per l'aresta.

2on llarg


Cuan marxem, trobem un noi que ens explica ( no gaire amablement... ) que per aquesta zona hi ha nius d'ocells, i que esta prohibit escalar aquí. intentem explicar-li que si no hi ha una regul.lació oficial o com a mínim certa informació, la resta de la humanitat no pot saber-ho. No hi ha cap prohibició oficial d'escalada a la zona, només es demana que no s'escali una via, durant l'epoca de nidificació, cosa que no és aquesta època de l'any. Es veu que ha comprat un erreny proper, per a obrir-hi un negoci d'educació ambiental i observació d'aus, i no li convé que la gent escali per la zona.

En resum, el més important del dia... una zona molt tranquila, bonica, unes vies agradables de fer i perfectes per a practicar amb la col.locació de material!